Czy anulując bilet otrzymuję zwrot całej wpłaconej kwoty za bilet?

Warunki i koszty związane ze zwrotem biletu ustala przewoźnik w swoim regulaminie. W zależności od tego w jakim terminie przed podróżą anulujesz bilet, przewoźnik ma prawo do potrąceń od ceny zakupionego biletu. Wysokość potrąceń ustala przewoźnik i może być ona różna dla biletów jednostronnych, dwustronnych i dwustronnych OPEN.. Sprawdź szczegółowe warunki zapoznając się z regulaminem przewoźnika lub kontaktując się z jego biurem.

Opłaty za zwrot biletu

Warunki i koszty zwrotu biletu zależą od ustaleń przewoźnika. Z reguły przewoźnicy uzależniają koszt zwrotu biletu od tego w jakim terminie przed podróżą Pasażer anuluje zakupiony wcześniej bilet. Szczegółowe informacje na temat opłaty za zwrócony biletu zawarte są w warunkach przewozu. Warunki te akceptuje każdy pasażer podczas zakupu biletu online.

Prezentujemy przykładowe warunki zwrotu biletów wybranych przewoźników autokarowych

Przewoźnik autokarowy Sindbad

Przewoźnikowi przysługuje prawo do potrąceń za zwrócony bilet w zależności od terminu, w którym Pasażer zrezygnował z podróży:

  • powyżej 14 dni przed wyjazdem 10% wartości biletu,
  • od 14 dni do 48 godzin przed wyjazdem 25% wartości biletu,
  • od 48 godzin do 24 godzin przed wyjazdem 50% wartości biletu,
  • poniżej 24 godzin przed wyjazdem 90 % wartości biletu.

źródło: Regulamin Przewozu Międzynarodowymi Liniami Autokarowymi Sindbad Sp. z o.o

Przewoźnik autokarowy Agat

Przewoźnikowi przysługuje prawo do potrąceń za zwrócony bilet w zależności od terminu, w którym Pasażer zrezygnował z podróży:

  • powyżej 14 dni przed wyjazdem – potrącenie 10% wartości biletu,
  • od 14 dni a powyżej 3 dni przed wyjazdem – potrącenie 25% wartości biletu,
  • od 3 dni do 1 dnia przed wyjazdem – potrącenie 50% wartości biletu,
  • w dniu wyjazdu, przed godziną odjazdu – potrącenie 90 % wartości biletu,

źródło: Warunki przewozu Agat

Przewoźnik autokarowy Eurolines Polska

Przy zwrocie biletu zakupionego online występuje dodatkowa opłata manipulacyjna w wysokości 5.5% wartości biletu brutto, o którą będzie pomniejszona kwota zwrotu. Przelew zostanie wykonany na konto, skąd dokonano płatności.

źródło: Regulamin przewozu "Eurolines Polska" - "Mądeltrans"

Zwrotu biletu dokonuje się tam, gdzie bilet został zakupiony, np. w Biurze Podróży lub w biurze przewoźnika (jeśli został zakupiony u załogi autokaru). Zwrotu biletu autobusowego online możesz dokonać samodzielnie, korzystając z panelu zarządzania biletem w serwisie, w którym kupiłeś bilet. Szczegółowe warunki i koszty związane ze zwrotem biletu sprawdź w regulaminie przewoźnika lub kontaktując się z jego biurem.